L’etapa Pioner/Caravel·la és on els nois/es adolescents es comprometen explícitament davant dels seus companys a complir la Llei Escolta i a ajudar a totes les persones amb l’estil de vida escolta. El conjunt de pioners/caravel·les s’anomena Unitat. Aquesta està formada per nois i noies de 14 a 17 anys.
La Unitat es subdivideix en grups. Cadascun d’aquest grups rep del nom d’Equip. L’Equip és la cèl·lula amb vida pròpia, i la base i motor de la Unitat.
Els objectius de l’etapa són:
- Adquirir personalment un estil de vida amb caràcter i personalitat propis que els ajudi a integrar-se a la societat
- Establir una relació entre l’individu en creixement i la societat a través de la convivència en l’equip i la unitat
- Promoure la definició del propi jo en una vida compromesa amb la societat
- Desenvolupar els valors escoltes
Les etapes que segueix el progrés personal son tres:
- Promesa: insígnia marró
- Servei: insígnia negra
- Animació: insígnia vermella
La ruta és l’activitat més important. Normalment la preparació es farà el darrer trimestre de curs i la durada serà de quinze dies, habitualment coincidents amb el campament. És el moment de posar en pràctica totes les tècniques que s’han aprés durant l’any i de transmetre’s els uns als altres els coneixements adquirits. El contacte amb la natura presidirà constantment la ruta, procurant integrar-s’hi.
Sempre a punt !!!
pionerscaraveles.gech@gmail.com